Debiteurenbeheer uitbesteden

 

Zo werkt debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Oplopende betaaltermijnen; ze zijn een doorn in het oog van menig MKB’er. Waar MKB’ers steeds vaker en sneller moeten leveren, laten hun klanten de factuur juist steeds langer liggen. En dit is nadelig voor de cashflow van de ondernemer en belemmert de mogelijkheid om te investeren. Start daarom vandaag en besteed je debiteurenbeheer uit.

 

De eerste stap van debiteurenbeheer: Koppel jouw boekhoudpakket aan het Collect systeem

Het uitbesteden van was nog nooit zo eenvoudig. Koppel je bestaande boekhoudpakket aan ons opvolgingssysteem dat zorgt voor de gehele workflow. Log je in ons Collect systeem in, dan beland je in het online dashboard. In een oogopslag zie je hier een overzicht van de openstaande facturen. Zodra een betaaltermijn van een factuur is verstreken, worden er door ons Collect systeem automatisch herinneringsberichten verstuurd. Mocht jouw klant hierop niet reageren, dan volgt hierna de incassofase. Je hebt te allen tijde inzicht en controle over het verloop van het gehele betalingsproces en bepaalt zelf in hoeverre jij je hierin mengt.

Wil je tijdens het debiteuren- of incassotraject een extra contactmoment inplannen of het proces pauzeren? In jouw online dashboard kun jij acties toevoegen en/of pauzeren. Op ieder gewenst moment.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden: Het gaat om het hele proces

Van facturatie en beheer tot het incassotraject en de deurwaarder. Bij Collect regelen we het gehele proces voor jou. Jouw klant c.q. debiteur wordt op een klantgerichte manier meegenomen in het betalingsproces. Een vriendelijke benadering vinden wij namelijk erg belangrijk. Jouw relatie tot je klant mag er per slot van rekening niet onder lijden. Wil je liever een formelere aanpak? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Bij Collect bewegen we graag met jou mee.

Besteed het debiteurenbeheer uit aan Collect en start direct met het besparen van tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op datgene wat echt belangrijk is.

 

Debiteurenbeheer in de tweede fase

Wanneer de betalingstermijn van een factuur verstrijkt, wordt het herinneringstraject in gang gezet. Tijdens deze fase gebruiken we jouw eigen logo en bedrijfsnaam. Blijft de betaling alsnog uit, dan zullen we de debiteur in gebreke stellen met de zogenoemde ingebrekestellingsbrief. In deze brief wordt de debiteur erop geattendeerd dat de zaak uit handen wordt gegeven aan een incassobureau, wat gepaard gaat met bijkomende incassokosten. Dat incassobureau, dat zijn wij. Ons logo wordt tevens in de brief vermeld. In veel gevallen gaan debiteuren na een ingebrekestellingsbrief over tot betaling.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden. Dit is het proces!

Incassotraject Collect

Geeft de debiteur na de ingebrekestellingsbrief geen gehoor? De volgende stap is het opstarten van het incassotraject. Een dynamische mix van e-mails, sms-berichten, brieven en telefonisch contact herinneren de debiteur aan de betalingsachterstand en zetten op nette wijze druk om tot betaling over te gaan. Mocht jouw klant geen gehoor geven aan het betalingsverzoek, dan kan de zaak – wanneer je dit wilt – door ons worden overhandigd aan onze deurwaarder.

 

Laat debiteurenbeheer over aan een expert

Goed debiteurenbeheer met als doel cashflowverbetering
is een continu proces. Daar kan je als accountant of administratiekantoor
een rol inspelen door het van de klant over te nemen indien zij
er zelf geen tijd heeft. Door het bewaken van de voortgang is cashflowverbetering
geen utopie meer.

Zou je graag meer informatie ontvangen over het uitbesteden van je debiteurenbeheer? Neem dan nu geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Dashboard voor happy debiteurenbeheer

Dashboard voor debiteurenbeheer. Wat houdt het precies in?

Het dashboard is een gebruiksvriendelijke tool waarmee je in een oogopslag je lopende processen kunt bekijken. Met de tool heb je overzicht, kun je goed filteren en gericht werken. Je ziet ook in een oogopslag bij welke debiteuren je zelf een actie moet ondernemen.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden aan Collect: De voordelen

Met een relatief lage investering per debiteur verbetert de gemiddelde betalingstermijn en cashflow. Deze manier van werken bespaart je tijd en levert hogere scores op in debiteurenbeheer. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van dynamische communicatie.

Bij traditionele oplossingen is het veelal enkel mogelijk om slecht via één medium de boodschap over te brengen. Wanneer dit bij de eerste poging niet mogelijk blijkt dan is de kan gering dat het bij de tweede en derde poging wel succesvol is. In deze gevallen is het nuttiger om verschillende communicatiekanalen te gebruik om de debiteur te bereiken. Deze vorm van communicatie is dynamisch en beweegt met de wensen van de klant mee. Daar worden zowel jouw klant, de debiteur en jijzelf gegarandeerd vrolijk van.

Ja, ik wil debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook een e-mail sturen naar info@collect.nl.

Contact footer
Alleen voor aanvragen van bedrijven (die bij de KVK zijn ingeschreven).


“Wij zijn heel happy als ondernemer met Collect. Ons debiteurenbeheer is echt van A tot Z onder controle.”

– Marinus Diepbrink, directeur Klantkaart