Debiteurenbeheer uitbesteden

 

Zo werkt debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Het uitbesteden van je debiteurenbeheer was nog nooit zo eenvoudig. Koppel je bestaande boekhoudpakket aan ons opvolgingssysteem dat zorgt voor de gehele workflow. Log je in ons Collect systeem in, dan beland je in het online dashboard. In een oogopslag zie je hier een overzicht van de openstaande facturen. Zodra een betaaltermijn van een factuur is verstreken, worden er door ons Collect systeem automatisch herinneringsberichten verstuurd. Mocht jouw klant hierop niet reageren, dan volgt hierna de incassofase. Je hebt te allen tijde inzicht en controle over het verloop van het gehele betalingsproces en bepaalt zelf in hoeverre jij je hierin mengt.

Wil je tijdens het debiteuren- of incassotraject een extra contactmoment inplannen of het proces pauzeren? In jouw online dashboard kun jij acties toevoegen en/of pauzeren. Op ieder gewenst moment.

 

De Happy Flow

Van facturatie en beheer tot het incassotraject en de deurwaarder. Bij Collect regelen we het gehele proces voor jou. Jouw klant c.q. debiteur wordt op een klantgerichte manier meegenomen in het betalingsproces. Een vriendelijke benadering vinden wij namelijk erg belangrijk. Jouw relatie tot je klant mag er per slot van rekening niet onder lijden. Wil je liever een formelere aanpak? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Bij Collect bewegen we graag met jou mee.

Besteed het debiteurenbeheer uit aan Collect en start direct met het besparen van tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op datgene wat echt belangrijk is.

 

Indruk maken

Wanneer de betalingstermijn van een factuur verstrijkt, wordt het herinneringstraject in gang gezet. Tijdens deze fase gebruiken we jouw eigen logo en bedrijfsnaam. Blijft de betaling alsnog uit, dan zullen we de debiteur in gebreke stellen met de zogenoemde ingebrekestellingsbrief. In deze brief wordt de debiteur erop geattendeerd dat de zaak uit handen wordt gegeven aan een incassobureau, wat gepaard gaat met bijkomende incassokosten. Dat incassobureau, dat zijn wij. Ons logo wordt tevens in de brief vermeld. In veel gevallen gaan debiteuren na een ingebrekestellingsbrief over tot betaling.

 

Incassotraject Collect

Geeft de debiteur na de ingebrekestellingsbrief geen gehoor? De volgende stap is het opstarten van het incassotraject. Een dynamische mix van e-mails, sms-berichten, brieven en telefonisch contact herinneren de debiteur aan de betalingsachterstand en zetten op nette wijze druk om tot betaling over te gaan. Mocht jouw klant geen gehoor geven aan het betalingsverzoek, dan kan de zaak – wanneer je dit wilt – door ons worden overhandigd aan onze deurwaarder.

 

Wil jij debiteurenbeheer uitbesteden?

Zou je graag meer informatie ontvangen over het uitbesteden van je debiteurenbeheer? Neem dan nu geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Debiteurenbeheer uitbesteden. Dit is het proces!
Dashboard voor happy debiteurenbeheer

Dashboard voor debiteurenbeheer. Wat houdt het precies in?

Het dashboard is een gebruiksvriendelijke tool waarmee je in een oogopslag je lopende processen kunt bekijken. Met de tool heb je overzicht, kun je goed filteren en gericht werken. Je ziet ook in een oogopslag bij welke debiteuren je zelf een actie moet ondernemen.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden aan Collect: De voordelen

Met een relatief lage investering per debiteur verbetert de gemiddelde betalingstermijn en cashflow. Deze manier van werken bespaart je tijd en levert hogere scores op in debiteurenbeheer.

Ja, ik wil debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook een e-mail sturen naar info@collect.nl.

Contact footer
Alleen voor aanvragen van bedrijven (die bij de KVK zijn ingeschreven).

“Wij zijn heel happy als ondernemer met Collect. Ons debiteurenbeheer is echt van A tot Z onder controle.”

– Marinus Diepbrink, directeur Klantkaart