Debiteurenbeheer uitbesteden

 

Zo werkt debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Oplopende betaaltermijnen; ze zijn een doorn in het oog van menig MKB’er. Waar MKB’ers steeds vaker en sneller moeten leveren, laten hun klanten de factuur juist steeds langer liggen. En dit is nadelig voor de cashflow van de ondernemer en belemmert de mogelijkheid om te investeren. Start daarom vandaag en besteed je debiteurenbeheer uit.

 

De eerste stap van debiteurenbeheer: Koppel jouw boekhoudpakket aan het Collect systeem

Het uitbesteden van was nog nooit zo eenvoudig. Koppel je bestaande boekhoudpakket aan ons opvolgingssysteem dat zorgt voor de gehele workflow. Log je in ons Collect systeem in, dan beland je in het online dashboard. In een oogopslag zie je hier een overzicht van de openstaande facturen. Zodra een betaaltermijn van een factuur is verstreken, worden er door ons Collect systeem automatisch herinneringsberichten verstuurd. Mocht jouw klant hierop niet reageren, dan volgt hierna de incassofase. Je hebt te allen tijde inzicht en controle over het verloop van het gehele betalingsproces en bepaalt zelf in hoeverre jij je hierin mengt.

Wil je tijdens het debiteuren- of incassotraject een extra contactmoment inplannen of het proces pauzeren? In jouw online dashboard kun jij acties toevoegen en/of pauzeren. Op ieder gewenst moment.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden: Het gaat om het hele proces

Van facturatie en beheer tot het incassotraject en de deurwaarder. Bij Collect regelen we het gehele proces voor jou. Jouw klant c.q. debiteur wordt op een klantgerichte manier meegenomen in het betalingsproces. Een vriendelijke benadering vinden wij namelijk erg belangrijk. Jouw relatie tot je klant mag er per slot van rekening niet onder lijden. Wil je liever een formelere aanpak? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Bij Collect bewegen we graag met jou mee.

Besteed het debiteurenbeheer uit aan Collect en start direct met het besparen van tijd en geld. Zodat jij je kunt focussen op datgene wat echt belangrijk is.

 

Debiteurenbeheer in de tweede fase

Wanneer de betalingstermijn van een factuur verstrijkt, wordt het herinneringstraject in gang gezet. Tijdens deze fase gebruiken we jouw eigen logo en bedrijfsnaam. Blijft de betaling alsnog uit, dan zullen we de debiteur in gebreke stellen met de zogenoemde ingebrekestellingsbrief. In deze brief wordt de debiteur erop geattendeerd dat de zaak uit handen wordt gegeven aan een incassobureau, wat gepaard gaat met bijkomende incassokosten. Dat incassobureau, dat zijn wij. Ons logo wordt tevens in de brief vermeld. In veel gevallen gaan debiteuren na een ingebrekestellingsbrief over tot betaling.

 

Incassotraject Collect

Geeft de debiteur na de ingebrekestellingsbrief geen gehoor? De volgende stap is het opstarten van het incassotraject. Een dynamische mix van e-mails, sms-berichten, brieven en telefonisch contact herinneren de debiteur aan de betalingsachterstand en zetten op nette wijze druk om tot betaling over te gaan. Mocht jouw klant geen gehoor geven aan het betalingsverzoek, dan kan de zaak – wanneer je dit wilt – door ons worden overhandigd aan onze deurwaarder.

 

Wil jij debiteurenbeheer uitbesteden?

Collect maakt het voeren van een gedegen debiteurenbeheer efficiënter en eenvoudiger. Heeft jouw klant hier geen zin of tijd voor? Perfect. Collect neemt deze verantwoordelijkheid graag over met de zogenoemde debiteurenbeheer-assistent.

De debiteurenbeheer-assistent is dagelijks bezig met het bewaken van de openstaande vorderingen en voortgang. Wordt een factuur niet tijdig betaald, dan gaat de assistent met jouw debiteuren in gesprek; op de manier waarop jij dat wenst. Alles gebeurt in overleg met jou, zodat de relatie met jouw klanten optimaal blijft. Voorbereidingen voor het vervolg- of incasso traject? Ook daarvoor is de debiteuren-assistent inzetbaar. Een ondersteunende optie die werk uit handen neemt en zorgt voor een juiste uitvoering van jouw debiteurenadministratie. Een rustgevende gedachte.

Zou je graag meer informatie ontvangen over het uitbesteden van je debiteurenbeheer? Neem dan nu geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Debiteurenbeheer uitbesteden. Dit is het proces!
Dashboard voor happy debiteurenbeheer

Dashboard voor debiteurenbeheer. Wat houdt het precies in?

Het dashboard is een gebruiksvriendelijke tool waarmee je in een oogopslag je lopende processen kunt bekijken. Met de tool heb je overzicht, kun je goed filteren en gericht werken. Je ziet ook in een oogopslag bij welke debiteuren je zelf een actie moet ondernemen.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden aan Collect: De voordelen

Met een relatief lage investering per debiteur verbetert de gemiddelde betalingstermijn en cashflow. Deze manier van werken bespaart je tijd en levert hogere scores op in debiteurenbeheer. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van dynamische communicatie.

Natuurlijk zijn er een aantal boekhoudpakketten op de markt die tevens een herinneringssysteem bevatten die debiteuren wijzen op de overgeschreden betaaltermijn. Maar toch werkt Collect net wat anders. Efficiënter. Waar er bij traditionele boekhoudpakketten slechts één medium wordt gebruikt en de boodschap telkens hetzelfde is, gebruikt Collect verschillende media. Daarnaast wordt er bij iedere interactie met de debiteur een andere boodschap overgebracht. Naast het versturen van e-mails wordt er, indien gewenst, tevens telefonisch contact opgenomen met de debiteur. Geef je de voorkeur aan brieven? Dit behoort ook tot de mogelijkheden. Collect is dynamisch en beweegt met jouw wensen en voorkeuren mee. En daar worden zowel jouw klant, de debiteur en jijzelf gegarandeerd vrolijk van.

Ja, ik wil debiteurenbeheer uitbesteden bij Collect

Wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook een e-mail sturen naar info@collect.nl.

Contact footer
Alleen voor aanvragen van bedrijven (die bij de KVK zijn ingeschreven).


“Wij zijn heel happy als ondernemer met Collect. Ons debiteurenbeheer is echt van A tot Z onder controle.”

– Marinus Diepbrink, directeur Klantkaart