Eenmalige vordering uit handen geven

Een openstaande factuur?

Krijg je die ene openstaande factuur maar niet geïncasseerd? Blijf er niet mee zitten en besteed het uit aan Collect. Met gebruik van ons Collect logo zetten we een compleet incassotraject in werking. We starten dit traject met de zogenoemde ingebrekestellingsbrief. Mocht je debiteur niet overgaan tot betaling, dan worden er incassokosten in rekening gebracht en vervolgstappen ondernomen.

Een mix van brieven, digitale opties, aangetekende e-mail en een telefonische benadering zijn hier enkele voorbeelden van. Geeft de klant na deze contactmomenten nog steeds geen gehoor aan het betaalverzoek, dan kunnen wij – indien je dat wenst – het dossier uit handen geven aan onze deurwaarder.

Het gehele incassotraject kun jij online volgen via ons online Collect systeem. Het traject pauzeren, omdat er bijvoorbeeld een betalingsregeling is getroffen, is op ieder gewenst moment mogelijk. Jij houdt de regie, wij voeren het uit.

 

Kosten van een eenmalige incasso

Een incassobureau inschakelen voor het incasseren van een openstaande factuur, dat is omslachtig en duur. Het is een veelgehoorde misvatting. Ten minste, niet als je kiest voor Collect.

Voor een vast bedrag van €22,50 geef je eenmalig een vordering aan ons uit handen. Voor dit bedrag zetten wij het incassotraject in gang, met als doel om de openstaande factuur zo spoedig mogelijk te incasseren. Naast de hoofdsom dient de debiteur tevens de incassokosten te voldoen. De incassokosten worden bij  incassering tevens door de debiteur aan jou overgemaakt.

Voorbeeld: Je hebt een openstaande vordering van € 600,-. De incassokosten bedragen in dit geval € 90,-*. De debiteur dient € 690,- te betalen om de betaalachterstand in te halen. Wij brengen jou €22,50 in rekening voor onze dienstverlening. Nadat de debiteur betaald heeft, houd jij € 667,50 over. De geïncasseerde incassokosten zijn een extra opbrengst voor jou.

 

* De incassokosten worden berekend conform de staffel Wet Incassokosten

Eenmalige vordering uit handen geven als ZZP'er

Een vordering uit handen geven als ZZP’er

Als ZZP’er verstuur jij maandelijks meerdere facturen. Over het algemeen betalen al jouw klanten hun rekeningen op tijd, maar zo nu en dan krijg je te maken met een wanbetaler. Heel vervelend.

Je probeert contact op te nemen met je klant en een afspraak te maken over het betalen van de openstaande factuur. Je hebt reeds een of meerdere aanmaningen verstuurd n telefonisch contact gehad. Helaas is de factuur nog steeds niet geïncasseerd. Wat nu? Een eenmalige vordering uit handen geven aan Collect is dé perfecte oplossing.

 

Eenmalige vordering innen

Voor een laag en vast bedrag nemen wij de eenmalige vordering graag uit handen. Het enige wat jij hoeft te doen, is de gegevens van de debiteur en de factuur aan te leveren. Wij starten vervolgens het incassotraject met als doel de openstaande vordering inclusief incassokosten incasseren. Zowel de openstaande factuur als de incassokosten worden na incassering op jouw bankrekening gestort. Hierdoor is een vordering uit handen geven aan Collect de investering van €22,50 absoluut waard.

Een eenmalige vordering uit handen geven? Collect werkt met een vast invorderingstraject volgens vaste kosten en afspraken. Zo weet je van tevoren exact waar je aan toe bent. Via ons online Collect systeem heb je te allen tijde inzage in het proces. Ook kun je op ieder moment wijzigingen doorvoeren of het traject pauzeren. Zo blijf je altijd in control. Een prettige gedachte.

 

Meer informatie

Zou je graag meer weten over het uit handen geven van een eenmalige vordering. Of past debiteurenbeheer beter bij jou? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Ja, ik wil een vordering uit handen geven

Wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook een e-mail sturen naar info@collect.nl.

Contact footer
Alleen voor aanvragen van bedrijven (die bij de KVK zijn ingeschreven).


“Wij zijn heel happy als ondernemer met Collect. Ons debiteurenbeheer is echt van A tot Z onder controle.”

– Marinus Diepbrink, directeur Klantkaart