Of jij je er als ondernemer nu zelf regelmatig mee bezighoudt of het uitbesteedt aan een medewerker; het voeren van een goedlopend debiteurenbeheer kost tijd. En tijd is kostbaar. Het liefst zou je daarom zo min mogelijk aandacht schenken aan het bijhouden van je debiteurenbeheer, maar dat is een risicovol iets en daarom absoluut niet aan te raden. Het bijhouden van binnengekomen betalingen en het benaderen van debiteuren is per slot van rekening iets dat je niet kunt verslonzen. Maar gelukkig hebben we bij Collect goed nieuws! Als ondernemer hoef jij niet langer jouw tijd te verdoen aan het bijhouden van je debiteurenbeheer. Geef het uit handen. Kies voor Collect.

 

Overzichtelijk en gebruiksvriendelijk; daar houden wij van

Via onze website log je eenvoudig in waarna je in jouw persoonlijke dashboard belandt. Hier vind je een helder overzicht van alle facturen die via jouw boekhoudprogramma in ons Collect-systeem zijn geüpload. Betaalt een debiteur zijn/haar factuur tijdig, dan is er niets aan de hand. Wordt de betaaltermijn echter overschreden, dan gaat de eerste herinnering de deur uit. Zonder dat jij daarvoor iets hoeft te doen. Geheel automatisch dus!

 

Tips om wanbetalers te voorkomen

Het grootste gedeelte van jouw facturen wordt tijdig betaald, waardoor je gelukkig niet vaak te maken krijgt met wanbetalers. Om het percentage wanbetalers zo klein mogelijk te houden is het aan te raden zelf ook wat goede voorbereidingen te treffen.

Zo is het van belang dat je:

  • Duidelijke offertes opstelt, zodat de klant exact weet waar hij aan toe is.
  • Direct de factuur na een levering van jouw dienst of product verstuurd. Vermeld hierin ook duidelijk de betalingstermijn.
  • Elektronische transacties aanbiedt. Wanneer jouw klanten via deze weg willen betalen, hoeven zij veel minder handelingen te verrichten waardoor de drempel wordt verkleind.
  • Direct een herinnering verstuurd zodra de termijn is verstreken. Het beste is om hiervoor een geautomatiseerd systeem te gebruiken zodat dit niet wordt vergeten.

 

Jouw debiteur benaderen, wij weten hoe

Onze manier van communiceren is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is belangrijk om wanbetalers op een specifieke wijze aan te spreken waardoor de juiste snaar wordt geraakt en zij worden aangezet om alsnog te betalen. Onze manier van communiceren en de tools die wij hiervoor inzetten zijn dan ook tot stand gekomen met behulp van een gedragspsycholoog. Vorderingen incasseren is een kunst en bij Collect beheersen we die uitstekend.

 

Debiteurenbeheersysteem Collect

Zou jij graag minder tijd kwijt zijn aan het bijhouden van jouw debiteurenbeheer? Vraag dan nu geheel vrijblijvend meer informatie aan of doe de check en ontdek welk pakket het beste op jouw situatie en wensen aansluit.

Neem nu contact op

Wij nemen binnen één werkdag contact met je op. Je kan ook een e-mail sturen naar info@collect.nl. 

Contact footer
Alleen voor aanvragen van bedrijven (die bij de KVK zijn ingeschreven).


“Wij zijn heel happy als ondernemer met Collect. Ons debiteurenbeheer is echt van A tot Z onder controle.”

– Marinus Diepbrink, directeur Klantkaart